Asi není nikoho, kdo by neměl rád alespoň nějaký seriál. Jistě, každému se může líbit něco jiného, koneckonců dva lidé mohou mít úplně jiný vkus. A to platí i u dětí. I ony mají své oblíbence, a jelikož jsou malé, prožívají veškeré dění na obrazovce daleko emotivněji. Také jejich vztah k oblíbeným protagonistům je hlubší, než si vytváříme my dospělí.
Toho samozřejmě využívají nejrůznější prodejci a výrobci. Vědí například, že děti si velmi rády hrají. Proč tedy nespojit dvě věci dohromady? Stačí, když na obal výrobku dáme nějakou populární kreslenou postavičku a o odbyt je postaráno. Asi nejtypičtějším představitelem tohoto marketingu je v posledních letech film Frozen, u nás známý jako Ledové království a jeho pokračování.
A nezáleží na tom, že produkt s filmem nemá nic společného. Může jít například o talíře, kelímky, oblečení, cokoliv. A abychom se vyhnuli porušení autorských práv, tak ony postavy lehce pozměníme. Natolik, aby stále byly rozpoznatelné, avšak dostatečně na to, abychom se vyhnuli případné žalobě. Vidíme tak například Elsu s hnědými vlasy a blonďatou Annu i jiné podobné excesy.
Někdy si však už sama premisa filmu či seriálu říká o to, aby byla dána do specifického produktu. Například u seriálu Mašinka Tomáš hračky https://www.masinka-tomas.cz/tvoří z velké části elektrické vláčky, které všichni známe. Pouze jsou stylizované do podoby oblíbených hrdinů.
Není to však všechno. Máme zde například pro menší děti dřevěné nemotorové vláčky, vyrobené z větších dílů. Je toho zkrátka poměrně velká spousta. A nejsou to jen hračky.
Podobně jako u jiných populárních věcí, i zde najdeme vše s tématikou tohoto britského seriálu od oblečení, přes povlečení, nádobí až po kartáčky na zuby. Co má cokoliv z toho byť i jen vzdáleně společného s vlaky, zůstává záhadou. Avšak má to na sobě populární postavičku, a tak děti, nebo spíš jejich rodiče, kupují. A prodejci si mnou ruce, že tato taktika vychází a chrlí další tuny a tuny podobných produktů. Jedná se zkrátka o kolotoč, který nemá konce a který se hned tak zastavit nepodaří.